Tinna! och dagens outfit

Hejhej! Hur mår ni? Jag har då haft mig en gottedag i alla fall, i skolan bjöd Tinna först mig på en chokladboll, sedan bakade vi äppelkaka och vaniljsås på hemkunskapen (som inte var så god), sedan följde Tinna med mig hem och så fikade vi på bulle och ''gott i kopp'' (ett gott resept: ta fram en kopp, häll i 1dl havregryn, mjölk så det precis kommer över havregrynen och massor med oboypulver och så var det klart, mummmms, smakar som chokladbollar...) och efter det fick vi för oss att baka ''smarriga bitar'', här kommer receptet:
Ingredienser:
100g smör
1dl socker
4msk kakao
4msk vetemjöl
4msk sirap
Gör så här: 1. Smält smöret i mikron i en bunke. 2. Häll i resten av ingredienserna. 3. Sätt in i mikron i 1-2min på full efekt. 4. Häll i smeten i små formar tex. knäckformar eller lite större. 5. Välj något gott som du vill ha på och häll det på dom (vi hade kokos, mariekexsmulor och cornflakes). 6. Ställ in i frysen och låt stelna.
Smarrigt! jag kan receptet utantill ;)
De smarriga bitarna, mummms!
Tinna och jag lekte lite med min kamera, haha!!!
Jag fick en jättefin ring av Tinna i namnsdagspressent i efterskott som hon köpte på Sardinien, jag älskar ringar! tack Tinna!
Dagens outfit:

Vitt linne- Ginatricot, pussmunströja- H&M, jeans- Cubus, klockring- Glitter, korsring- Style by Tyra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0